‘Een master kiezen is best lastig’

Utrecht of toch Amsterdam? En wat zijn eigenlijk de arbeidsmarktperspectieven? Voor veel studenten is het kiezen van een master geen gemakkelijke opgave.

Om het studenten makkelijker te maken organiseert de Universiteit Utrecht twee keer per jaar een masteravond. Tijdens die avond kun je op verschillende locaties praten met voorlichters van masteropleidingen.

In De Uithof en bij universiteitsgebouwen in de binnenstad kregen studiekiezers op woensdag 4 februari de mogelijkheid om vragen te stellen, een informatieronde bij te wonen en over de informatiemarkt te lopen. Circa 4500 studenten hadden zich aangemeld voor de avond.

Met een aanbod van ruim 150 masteropleidingen en nog meer studies elders in Nederland is kiezen best lastig, merken sommige studenten. DUB interviewde studenten en voorlichters over die moeilijke masterkeuze in onderstaande videoreportage.