Cor Jansen nieuwe directeur Communicatie en Marketing

Behalve Jacqueline Cramer keert binnenkort ook Cor Jansen terug naar zijn vroegere universiteit. De huidige directeur Marketing en Communicatie van de Hogeschool Utrecht wordt per 1 januari 2011 de opvolger van Marsha Tatipikalawan.

Na een studie pedagogiek en onderwijskunde in Groningen bekleedde Jansen (1960) functies op het gebied van marketing & communicatie bij achtereenvolgens de Rijksuniversiteit Groningen, de Vrije Universiteit Amsterdam, de UU en het ROC Midden-Nederland. Eind 2004 stapte hij over naar de Hogeschool Utrecht.

Aan de UU was hij in de jaren negentig onder meer verantwoordelijk voor het project Bètawaaier dat tot doel had om door middel van meer samenwerking tussen de verschillende Utrechtse bètaopleidingen en een breder onderwijsaanbod de instroom van studenten in de toenmalige bètafaculteiten te verhogen. Binnen het Bestuursgebouw vestigde hij zijn naam bovendien door een spraakmakend optreden als flamboyante Sinterklaas.

AWARD

Vanaf 2004 leverde Jansen een belangrijke bijdrage aan het (her)positioneren van de Hogeschool Utrecht als University of Applied Sciences. Hij was verantwoordelijk voor de nieuwe huisstijl en vernieuwde de organisatie van marketing & communicatie. In 2008 won de Hogeschool Utrecht de award voor de beste marketingcampagne in het onderwijs met als leidraad ‘de juiste student op de juiste plek’. Verder is de HU website in 2010 uitgeroepen tot de beste website in het hoger onderwijs.

Jansen neemt de functie over van Marsha Tatipikalawan die zich na twee jaar in De Uithof weer gaat richten op de activiteiten binnen haar eigen adviesbureau Communitative Consultancy & Interim Management. Onder leiding van Tatipikalawan is het Communicatie Service Centrum de afgelopen twee jaar omgevormd tot de Directie Communicatie & Marketing.

Tevens werd onder haar verantwoordelijkheid het communicatiebeleidskader 'Excelleren in verbondenheid' tot stand gebracht. In deze vertaalslag van de universitaire strategie komt met name de gezamenlijke versterking van de reputatie aan de orde, evenals het accent op een meer taktisch-strategische communicatiestrategie.

EH