Inholland-protest bij Volkskrantgebouw

Studenten van de Hogeschool Inholland organiseren morgenmiddag een demonstratie voor het gebouw van de Volkskrant. Op basis van “verzinsels” zou de krant negatieve publiciteit rondom de hogeschool genereren.

Studenten Lara Petersen en Ida Gall roepen op de Facebook-pagina van Inholland studenten en sympathisanten op om mee te protesteren. “We think it is time to fight back and save the image of our school and our future career”, schrijven ze.

Berichtgeving in de Volkskrant leidde afgelopen zomer tot onderzoek naar mogelijke diploma-fraude bij de opleiding media & entertainment management van de hogeschool. Deze week berichtte de krant dat een schoonmaker tentamens zou hebben gestolen en verspreid onder studenten.

Bestuursvoorzitter Doekle Terpstra staat achter zijn studenten. “Ik ben heel erg blij dat studenten zelf initiatief nemen om iets te organiseren. Het beeld dat in de media wordt gecreëerd is een karikatuur. Ik begrijp dat studenten het gedoe spuugzat zijn. Zij kunnen laten zien dat Inholland gemotiveerde studenten en docenten heeft.”

“Ik denk dat het heel terecht is dat studenten een oproep doen aan de media om recht te doen aan de werkelijkheid, en aan ons om te besturen. En dat is wat mij betreft niet aan dovemans oren gericht.”

Hoger Onderwijs Persbureau