Nieuwe Wie Is De Mol van UCU

Meer dan 2 miljoen kijkers kropen donderdagavond achter hun beeldscherm voor de eerste aflevering van een nieuwe jaargang van Wie Is De Mol. Studenten van het University College Utrecht (UCU) organiseren al 5 jaar hun eigen versie van het real life avonturenspel, onder de naam: de saboteur. Deze zomer komt er een Kruistocht naar Kiev.

De nieuwe Wie Is De Mol speelt zich af op IJsland. UU-alumnus Maarten van der Weijden is een van de deelnemers die in het real life avonturenspel op zoek moet naar de mol in hun gezelschap. Of misschien is hij het zelf wel. Hij overleefde in ieder geval de eerste ronde.

De tv-uitzendingen blijven onverminderd populair en het social media-gekwetter over ‘WIDM’  neemt nu alweer grootse vormen aan. Vorig jaar bleek bij een korte rondgang van DUB dat ook veel studenten en soms hele studentenhuizen verslaafd zijn.

In een blog op DUB zeggen de studenten van UcDean, de reiscommissie van het UCU, andermaal gegrepen te zijn door het spel. Maar ze zijn ook kritisch. IJsland is te eenzaam en de opdrachten te gemakkelijk. Zelf organiseert de commissie dit jaar voor de vijfde keer een alternatieve studentenversie van de tv-afvalrace.

UcDean roept studenten op om zich kandidaat te stellen voor een van de vijftien beschikbare plekken voor de eigen saboteursreis die deze zomer zal plaatsvinden. Deelnemers wordt een WIDM-ervaring met extra’s beloofd. Dit jaar moet 5000 kilometer worden afgelegd. Startplaats Utrecht, plaats van bestemming Kiev. Opgeven kan tot 2 maart.