Rebo zoekt kamers voor eerstejaars

Het departement Rechten is volop bezig de nieuwe opzet voor zijn opleiding vorm te geven: in de nabije toekomst zijn maximaal 400 studenten welkom die via selectie toegang hebben gekregen. De studenten worden ondergebracht in vier colleges die de opzet krijgen van het Utrecht Law College waar nu de excellente rechtenstudent terecht kan.

De colleges krijgen de vorm van een community door de hele opleiding Janskerkhof 3onder te brengen op Janskerkhof 2/3. Om het community-gevoel te benadrukken, wordt nagedacht over de opzet van een wooncampus voor de rechtenstudent zoals bijvoorbeeld het University College Utrecht heeft, zegt directeur van de Rebofaculteit Eline de Boer.

“Het aanbieden van huisvesting heeft een meerwaarde. We willen de beste studenten van het hele land trekken en graag ook studenten uit het buitenland. Omdat het vinden van een kamer in Utrecht nog steeds heel moeilijk is, is het natuurlijk aantrekkelijk als je tegen nieuwe studenten kan zeggen, dat ze een kamer krijgen bij hun opleiding. Op die manier is afstand geen belemmering meer om voor Utrecht te kiezen.”

voormalig postkantoor NeudeKlopt het dat gedacht wordt aan het voormalige postkantoor aan de Neude, vraagt een studentlid van de faculteitsraad? “Je weet het niet, maar ik schat dat de kans op een campus in de binnenstad heel klein is. We zijn wel in overleg met de directie Vastgoed & Campus. Die is benaderd om kantoorpanden te vullen met studenten.”