Studenten betalen 108 euro meer voor zorgverzekering

In 2011 gaan studenten 95,85 euro per maand betalen, als ze zich aansluiten bij de collectieve zorgverzekering van studentenbonden ISO en LSVb. Dat is negen euro meer dan dit jaar.

Studenten krijgen  een korting van tien procent op de premie voor de basisverzekering, aldus de website van Zilveren Kruis Achmea. Ze kunnen daarnaast aanvullende verzekeringen afsluiten, waarop ze vijftien procent korting krijgen. Daarvan lopen de kosten uiteen van één tot 45 euro.

Iedereen heeft een verplicht eigen risico van 170 euro. Wie bereid is om dat risico tot 670 euro te verhogen, kan de kosten nog drukken tot 75 euro per maand. Details staan op de website www.studentenz.org.

De afgelopen jaren maakten ISO en LSVb telkens afspraken met Zilveren Kruis Achmea om korting voor studenten te bedingen. Maar dit is niet de enige studentenverzekering. Ook andere verzekeraars hebben een aanbod voor studenten. Zo krijgen ze bij CZ vijftig condooms cadeau.

Hoger Onderwijs Persbureau