Stufiwizard voor UU-student

Wil je weten wat voor jou de gevolgen zijn van de langstudeerdersmaatregel en het sociaal leenstelsel? De Universiteit Utrecht heeft gisteren een eigen ‘stufiwizard’ online gezet, waarmee je dat kan zien.

Dit laatste jaar volgen de plannen van staatssecretaris Halbe Zijlstra elkaar in sneltreinvaart op. De Universiteit Utrecht geeft nu op de webpagina’s voor studenten een actueel overzicht van alle maatregelen. Naar aanleiding van het wetsvoorstel Studeren is investeren, is er een stufiwizard gemaakt. Hieruit wordt onder meer duidelijk wat de plannen voor een sociaal leenstelsel en de langstudeerboete voor gevolgen hebben. Door middel van studiecarrières van fictieve studenten wordt één en ander extra verhelderd.

Verantwoordelijk voor de inhoud van de pagina’s is de afdeling Studentbegeleiding van de Directie Onderwijs & Onderzoek. Hier worden de plannen uit Den Haag op de voet gevolgd en zo snel mogelijk verwerkt op de webpagina’s. Gisteren hebben alle studenten een mail gekregen met een link naar de nieuwe en aangepaste pagina’s.