Veel zilverwerk voor Utrechtse vrouwen

Voor de hockeyvrouwen Marilyn Agliotti en Michelle van der Pols was het een grote teleurstelling: zilver op het WK. Voor roeisters Roline Repelaer van Driel, Claudia Belderbos en Anne Schellekens was de tweede EK-plek een opsteker. Ook andere UU-sporters deden dit weekeinde van zich spreken.

Studente Wijsbegeerte Agliotti ging in Buenos Aires met het Nederlands elftal onderuit in de finale tegen Argentinië (3-1). Michelle van der Pols, die in Utrecht Geneeskunde studeert, kwam niet in actie tijdens de eindstrijd.

De Nederlandse vrouwen-roeiacht moest in Portugal alleen het favoriete Roemenië voorrang verlenen. Oud-diergeneeskundestudente Repelaer van Driel van Triton en afgestudeerd psychologe Belderbos maakten deel uit van de boot die tijdens het WK begin november in Nieuw-Zeeland moet vlammen. Stuurvrouw was geschiedenisstudente Anne Schellekens van Triton.

De mannen-acht werd vierde in Montemor O Velho. Ook deze acht heeft Utrechters aan boord. UU-alumnus Sjoerd Hamburger is na zijn Oxford-avonturen teruggekeerd bij de Nederlandse roei-elite. Triton-roeier Kaj Hendriks (Geneeskunde) is een van de nieuwe beloftevolle roeiers.

Tijdens het wereldkampioenschap schaken voor studenten in Zürich was er een mooie dertiende plaats voor psychologie-student Roeland Pruijssers. Student Economie Marijn Otte behoorde ook tot de 57 deelnemers.

XB

Tags: sport | schaken | roeien | hockey