Voetballers Odysseus '91 loten droomtegenstander IJsselmeervogels

De studentvoetballers van Odysseus ’91 kunnen zich opmaken voor misschien wel de meest memorabele wedstrijd uit de 20-jarige clubgeschiedenis. Bij de loting voor de vierde ronde van de districtsbeker kwam de Nederlandse kampioen IJsselmeervogels uit de koker.

‘Wie had dat durven dromen?’, twitterde een Odysseusspeler maandagavond nadat duidelijk was geworden wie in de volgende ronde de tegenstander van de Utrechtse studenten is. Met nog maar 32 gegadigden voor de regionale beker over, was de kans op een topper aanzienlijk. Maar IJsselmeervogels kan als de grootste vis worden beschouwd.

IJsselmeervogels komt uit in de topklasse. Vorig jaar werden de Spakenburgers kampioen. Die titel gaf recht op promotie naar de Jupiler League, maar IJsselmeervogels zag af van een overstap naar het betaalde voetbal.

De wedstrijd IJsselmeervogels-Odysseus '91 staat gepland voor aanstaande zaterdag 15.00u in Spakenburg, maar volgens de Odysseus-site staan datum en tijdschrift nog niet definitief vast. IJsselmeervogels zou een last-minute trainingskamp in Calella heben belegd.

RT @FarleyDams Een mooiere loting hadden we ons niet kunnen wensen: IJsselmeervogels - Odysseus. Wie had dat durven dromen... @Odysseus_91

— Odysseus'91 (@Odysseus_91) January 9, 2012