Wie wordt de UITband van 2012?

Vorig jaar won de band Ch4nge de wedstrijd van UIT. Foto: UIT

Vijf muziekgroepen en vijf DJ’s zijn in de race om de UITband en de UITDJ te worden van de Utrechtse Introductie Tijd (UIT).

Het UITlied is vaste prik tijdens de introductieweek in augustus. Inmiddels zijn er vijf bands uitgekozen door de organisatie om te strijden voor één van de drie finaleplekken op 23 mei.  De deelnemende bands heten: HITsig, Angie & the Billie Jeans, Old Boys Network, Werner & de Jasje Dasjes en Kitsch ’n Crew.

De inzendingen moeten volgens de organisatie dansbaar en studentikoos zijn, Nederlandstalig klinken, aansluiten bij de doelgroep en zo’n drie tot vier minuten duren. Ook is gevraagd om bepaalde woorden te gebruiken in het nummer, zoals ‘UIT’, ‘student’ en ‘tot het UITerste’.

Naast de UITband kiest de organisatie dit jaar voor het eerst een UITDJ. Net als bij de bands heeft de organisatie inmiddels vijf DJ’s geselecteerd die strijden voor een finaleplaats. De DJ’s leverden allemaal een set in van ongeveer dertig minuten.

De bands en de deejays hebben tot 15 mei de tijd om zoveel mogelijk likes via Facebook binnen te halen. Degenen met de meeste likes doen mee aan de finale op 23 mei in Starway to Heaven. Als je nieuwsgierig bent naar de liedjes en sets van de studenten, kun je kijken op de Facebookpagina van UIT. Vorig jaar won de band Ch4nge.