Winterse kou in kantine Androclusgebouw

Het is er koud, lawaaierig en er staan veel gebruikte dienbladen. Studenten en medewerkers klagen over de kantine in het Androclusgebouw van Diergeneeskunde.

De kantine van het Androclusgebouw is nou niet bepaald geliefd bij medewerkers en studenten. Door de betonnen muren, lelijke verlichting en oud meubilair is de sfeer ver te zoeken, vinden ze. Door de weerkaatsing van geluid is het lastig om een normaal gesprek te voeren. En dan is er in de winter ook nog de kou die naar binnen waait: de temperatuur mag wel een graadje hoger, vinden gebruikers van de kantine.

Het kantineleed kwam onlangs aan de orde bij een vergadering van de faculteitsraad Diergeneeskunde. Een greep uit de opmerkingen:

De sfeer in de kantine is onaangenaam door het kale interieur, het lawaai en de kou. De temperatuur is zo laag dat het onprettig wordt. Medewerkers hebben meermaals aan gebouwbeheer en portiers gevraagd de temperatuur te verhogen. (Iris Luttmer, medewerker)

De ongezellige uitstraling is een bekend probleem. Een student heeft hier al eerder over geklaagd. Die student is nu in contact met de afdeling communicatie over mogelijke aanpassingen. (Wim Dirksen, opleidingsdirecteur)

Je moet niet binnenkomen via de schuifdeur maar via de draaideur. Zo voorkom je dat er koude lucht binnenkomt. (Tim van Sprang, student, over de kou)

Studenten ruimen hun dienblad niet op. Het is er een bende met overal vuile vaat. Het komt de sfeer niet ten goede. (Tim van Sprang, student, over de rommel)

Niet alleen studenten laten troep staan, ook medewerkers. (een medewerker)

We willen geen Napolitaanse toestanden. (decaan Anton Pijpers)

Tijdens een kort bezoekje aan de kantine ziet DUB een aantal mensen met jassen aan lunchen. Een medewerker van de catering zegt dat de kou een chronisch probleem is. "Vooral op maandag is het steenkoud. Dan heeft de verwarming een weekend lang uitgestaan. In de loop van de week wordt het warmer."