Een smerig geheim

 Aan: Cor@marketeers.uu.nl
Betreft: Een smerig geheim
Bijlage: Let’s party!

Ha Cor,

Gelukkig Nieuwjaar! We hebben het toch maar weer gehaald. Iedereen wordt sentimenteel en heeft de behoefte om even achterom te kijken. Ik ook. En het was een goed jaar voor DUB. Na de digitale doorstart drie jaar geleden van het papieren U-Blad lijkt het zieltogende universitaire periodiek zijn bestaansrecht in de vorm van DUB verworven te hebben. Hoewel het nog steeds een keffertje is in de ogen van de mensen die het kunnen weten. En wat houdt bestaan nog in, in dit digitale tijdperk? Maar toch.

Die digitalisering van het U-Blad vond plaats voor jij bij onze universiteit kwam. De ‘credits’ daarvoor liggen volgens mij bij de voormalige hoofdredacteur. Of het een goede beslissing geweest is of niet, hij moest wel het veld ruimen. Zo gaat dat meestal. Daar ben jij natuurlijk niet van, maar er valt uit het verleden soms wel wat te leren.

Ik was tegen een digitaal universiteitsblad Cor en niet zo’n beetje ook. Vooral omdat ik dacht dat het een smoes was om het papieren U-blad op te heffen en vervolgens niks meer op te richten. Ik was bang dat gedoe de dood betekende voor de broodnodige oppositie in een veel te grote organisatie. Dat heb ik ook breed uitgemeten. Wie schetste mijn verbazing toen ik na het opheffen van het U-blad werd gevraagd een bijdrage te leveren aan de geboorte van dit ‘nieuwe medium’.

Ik weet dat je je volgens de statuten niet inhoudelijk mag bemoeien met DUB als hoofd communicatie en marketing. (Zou je er trouwens wél voor willen zorgen dat lezers kunnen reageren zonder gebruik te hoeven maken van dat onwerkbare, overjarige DisQus? En als je dan toch bezig bent: kan je er ook voor zorgen dat ik, als ik Baaierd wil lezen, niet steeds de mobiele site voor mijn neus krijg? )

Toch kon je het blijkbaar niet laten om Baaierd eens ongezouten van commentaar te voorzien. De manier waarop is helaas een beetje sneu Cor! Want het gaat toch om de inhoud bij ons aan de universiteit? Als exponent van de fast and flashy en liefhebber van tierig twitterende communicatiekippetjes is dat waarschijnlijk wat hoog gegrepen.

Het zij je vergeven dat je ons motto betitelt als: sol justitiae illustre nos. Maar dat je met 85 woorden Baaierd op meerdere manieren wilt vermoorden en vervolgens vergelijkt met een niet meer te consumeren slachtoffer van exhibitionistisch misplaatste dierenliefde is niet écht stylie.

Tsja, net nu ik dacht mezelf opnieuw uitgevonden te hebben lekt er toch weer azijn uit mijn pen. Eeuh, ik bedoel: slaan opnieuw de vonken uit mijn toetsenbord. Want Oud is weer eens Fout. Orrrigineeeel Cor!

Jij, een moderne Energy-drink uit de petfles, die je Tour-de-France vrienden zo kwistig in het rond strooien; ik een ouderwets glaasje wijn. De universiteit is nog ouder. Ook vér over de houdbaarheidsdatum? Tot slot een smerig marketinggeheimpje:
Kwaliteit verkoopt zichzelf!
De universiteit doet dat al 377 jaar,

Baaierd 

Advertentie