Al meer dan tienduizend bezoekers voor kabouter Buttplug

Vanwege die grote belangstelling heeft de organisatie besloten om in augustus een dagelijkse lunchrondleiding te houden. Op weekdagen om half één en in de weekends om één uur kan een groep van maximaal vijftien bezoekers aan zo’n rondleiding deelnemen. De wandeling staat onder leiding van een van de studenten kunstgeschiedenis die bij de expositie is betrokken. De voertaal is Nederlands. Voor groepen kan op aanvraag een groepsrondleiding worden georganiseerd.

Bezoekers kunnen zich overigens ook laten informeren door de zeer vermakelijke audiotour voor kinderen, die op www.airpressure.nl/extra’s kan worden beluisterd. Via die door kinderen ingesproken toelichting op de werken krijgt de bezoeker niet alleen aardige weetjes (‘de geëxposeerde drol werd in natura geproduceerd door de hond van McCarthy’), maar ook pittige opinies (‘Amerikanen eten vooral heel veel en heel ongezond’) voorgeschoteld.

Er bestaat overigens een kans dat bezoekers niet alle werken te zien krijgen. Bij de kans op harde wind wordt een aantal uit voorzorg omlaag gehaald. De laatste keer dat dat gebeurde, was op donderdag 30 juli. De laatste stand van zaken is te vinden op www.airpressure.nl/nieuws.

EH