Eredoctoraten voor Mann en Lochman

Mann is een vooraanstaande Deense wetenschapper in de proteomics; dit onderzoeksgebied — dat zich richt op de analyse van eiwitten — heeft zich mede dankzij hem de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Hij krijgt zijn eredoctoraat vanuit de faculteit Farmaceutische Wetenschappen. Prof.dr.A.J.R. Heck, ABC-hoogleraar en hoogleraar Biomoleculaire Massaspectrometrie,treedt op als erepromotor.
Lochman (Verenigde Staten) maakte naam met zijn onderzoek naar asociaal gedrag bij kinderen en jeugdigen, en met name met het ontwikkelen van programma's voor het afleren van dergelijk gedrag. Hij krijgt het eredoctoraat van Sociale Wetenschappen. Prof.dr. W. Koops, hoogleraar Ontwikkelingspsychologie en decaan van die faculteit,treedt op als erepromotor.
De twee wetenschappers ontvangen hun onderscheidingen tijdens de dies (verjaardag) van de UU op 26 maart in de Domkerk.
AH