Gratis studieboekensite loopt als een trein

Een woordvoerder van de uitgeverij zegt te zijn overdonderd door het succes. ‘We hebben al sites in de lucht voor Denemarken, Zweden en Duitsland, maar het succes in Nederland overtreft vooralsnog alles. Naar verhouding worden vier keer zoveel boeken van de site gehaald als in Duitsland.’

De website biedt 26 titels aan op het gebied van economie en techniek. De lezer moet wel voor lief nemen dat er wordt geadverteerd. Ongeveer de helft van de auteurs is Nederlands. Het gaat onder meer om de universitaire hoofddocenten Tjalling van der Goot (economie, Universiteit van Amsterdam) en Leo Strijbosch (operations research en statistiek, Universiteit van Tilburg).

Het is de bedoeling dat de site wordt uitgebreid met boeken uit andere vakgebieden. Rechtenstudenten kunnen in de nabije toekomst op de site terecht, al is niet precies duidelijk wanneer, omdat de uitgeverij alleen nieuwe literatuur aanbiedt.

HOP