Nieuw record: 411 promoties in 2003

411 promoties. Met dat enorme aantal werd het vorige record (390 promoties in 2002) royaal naar de prullenmand verwezen. Grootste aandeel in de aanwas van jonge doctoren had de faculteit Geneeskunde, waar vorig jaar 132 promoties plaats vonden. Twaalf daarvan kwamen op naam van hoogleraar klinische epidemiologie Rick Grobbee, die daarmee 'promotor van het jaar 2003' werd.
Ook de faculteiten Diergeneeskunde en Letteren zagen vorig jaar een opmerkelijke toename van het aantal promovendi. Tegenvallend was het resultaat bij Rechten, waar maar zes jonge onderzoekers hun doctorsbul in ontvangst mochten nemen. Net als in vorige jaren was ook in 2003 weer sprake van een stijging van het percentage vrouwelijke promovendi. Zij maken nu bijna de helft van het totaal uit. Alleen bij Wijsbegeerte promoveerde vorig jaar geen enkele vrouw.

RESULTAAT 2003

TWAALF PROMOTIES
D. Grobbee (Geneeskunde)

ZES PROMOTIES