Theologie start Centrum voor Religie en Samenleving

De Universiteit Utrecht wil met het initiatief haar unieke concentratie van theologische en levensbeschouwelijke expertise benutten. Het UCR&S wil met name een platform zijn voor wetenschappers uit verschillende confessionele en levensbeschouwelijke instellingen.

De vakdecaan van theologie, prof.dr. W. Otten, zal In de Boothzaal van de Universiteitsbibliotheek tijdens de opening van het facultair academisch jaar ook het UCR&S openen.

Hierna volgt een paneldiscussie met als titel ‘Waarheid of waarheden; over de grenzen en mogelijkheden van interreligieus dialoog in Nederland’. Daaraan nemen onder meer deel: prof.dr. D.M. Grube, mw. K.G. Ferrier (CDA), prof.dr. mr. Bas de Gaay Fortman en de schrijver Kader Abdolah.

AH