Tweede plaats beschonken studenten bij IQ-test

Aangeschoten studenten zijn nog altijd slimmer dan nuchtere Frans-Bauerfans, kunstenaars, bekende Nederlanders en vrouwen met grote borsten. Dat bleek vorige week tijdens de Nationale IQ-test van BNN.

De inname van pakweg tien pils per persoon veroorzaakte wel een zure lucht boven het vak met de studenten, en ging ook ten koste van hun cognitieve vermogens. Van tevoren hadden ze een gemiddelde score van 118 punten gehaald. Daarvan bleven er na het drinkgelag nog 112 over.

Toch hoefden de studenten alleen de schakers (119 punten) voor zich te dulden. Op de derde plaats, met 107 punten, eindigden de kunstenaars, gevolgd door de bekende Nederlanders (106), de fans van Frans Bauer (103) en vrouwen met grote borsten (98).

(zie 15-01-04)