webnieuws

Beterschap

CV building

Meer dan 75 procent van de studenten heeft een bijbaan en niet alleen maar voor het geld. Een goede bijbaan doet het goed bij toekomstige werkgevers. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Search & Results. Ambitieuze studenten kijken dan ook meer en meer naar welke baan de meeste ervaring biedt en welke het beste aansluit bij hun toekomstplannen.

Februaristakers

Aan de Universiteit Utrecht is het percentage studenten dat per 1 februari hun studie staakte lager dan in voorgaande jaren. Dit jaar stopte 4,3 procent tegen 5 procent in het vorige studiejaar. Die cijfers wijken af van de landelijke trend. De IB-Groep meldde dat dit jaar 3,4 procent van de studenten voor februari hun studie staakte. Vorig jaar was dat 1,06 procent. Studenten die zich voor 1 februari afmelden, hoeven hun studiefinanciering niet terug te betalen.

Autoschade

De auto's aan de Leuvenlaan die beschadigd raakten door het omvallen van de kraan op 18 januari, vallen niet onder de verzekering van de universiteit. De auto-eigenaren moeten de schade zelf verhalen. Evert van Ginkel, vastgoedmanager van de Universiteit Utrecht licht toe, dat alle universitaire gebouwen verzekerd zijn, inclusief alles wat zich in het pand bevindt; auto's op parkeerplaatsen van de UU vallen daar niet onder. Mocht uit het universitaire onderzoek blijken, dat een bedrijf of persoon aansprakelijk is voor het omvallen van de kraan, dan kunnen de autobezitters daar hun schade verhalen. De uitkomsten van het onderzoek laten echter nog even op zich wachten.

Sportploeg

De Triton-Orca lichte vier is vorige week uitgeroepen tot de Sportploeg van 2006 van de stad Utrecht. De ploeg bestaat uit de drie Orca-roeiers Frank de Graaf (economie en geografie), Rutger Bruil (theater-, film- en televisiewetenschap) en Pieter Bottema (PABO) en

Tritonees Reinoud de Groot (biologie).