Het clubhuis van Noor van Haaren

'Alleen voor leden' staat er op het bordje bij de monumentale deur van Achter de Dom 7. Het oudste deel van het pand stamt uit het begin van de 14de eeuw en tegenwoordig huist hier de Faculty Club: de woonkamer van de Universiteit Utrecht.

De historische vertrekken zoals de Huiskamer en de Biljartkamer en prachtige tuin zijn alleen toegankelijk voor de 2100 leden: medewerkers en alumni van de universiteit, en hun gasten. Ze kunnen er dineren, borrelen, vergaderen en activiteiten bezoeken. Er is een bar, happy hour en een programmacommissie.

Noor van Haaren is sinds 2001 de clubmanager en erg trots op haar bijzondere werkplek. Samen met de programmacommissie organiseert ze tal van activiteiten en bijeenkomsten: “Binnenkort hebben we onze jaarlijkse aspergeavond, die is erg geliefd. En elk jaar in oktober kiezen de leden tijdens de wijnproeverij de nieuwe huiswijn voor het komende jaar. Sinds september hebben we eens per maand een table d’hôte: hiervoor nodigen we een wetenschapper uit die in gesprek gaat met zijn of haar tafelgenoten. En omdat we dit jaar 15 jaar bestaan, organiseren we in juni een feestje.”

Maar hoe bijzonder de ruimtes binnen ook mogen zijn, voor de foto gaan we toch echt naar de tuin; haar favoriete plek. Een oase van rust, middenin de binnenstad.

Tags: de werkplek