De apotheek van Toine Egberts

Het Universitair Medisch Centrum Utrecht heeft een eigen apotheek waar zowel medicijnen voor patiënten bereid worden als analyses uitgevoerd voor de dosering. Toine Egberts is hoofd van die apotheek.

Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Toine Egberts, hoofd van de apotheek van het UmC Utrecht en hoogleraar Klinische Farmacie bij zowel de medische faculteit als bij het departement Farmaceutische wetenschappen van de Bètafaculteit.

Waar is deze werkplek?
Deze foto is genomen in het laboratorium van de apotheek van het UMC Utrecht. In dit laboratorium worden zowel de analytische controles gedaan van de geneesmiddelen die door onze apotheek voor onze patiënten zelf bereid worden, als het meten van de concentratie van het geneesmiddel in het bloed van de patiënten om tot een goede dosering van het geneesmiddel te komen.

Wat is opvallend aan deze werkplek?
Het is een heerlijk lichte werkplek in een onlangs geheel gerenoveerde apotheek.