De flesjes tonic van Ruud Cox

Ruud Cox is onderwijsmedewerker en research analist bij Scheikunde en laat zijn studenten tonic testen.

Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Ruud Cox, research analist bij de vakgroep Membrane Biochemistry & Biophysics, department of Chemistry, en onderwijsmedewerker bij het Onderwijs Instituut van het departement Scheikunde. Ook ben ik vertegenwoordiger voor de vakbond VAWO in het Lokaal Overleg van de Universiteit Utrecht.

Waar is deze werkplek?
De foto is genomen in practicumzaal 6.26 in het Koningsbergergebouw. Ik ben op dit moment aan het assisteren bij het practicum onderzoeksmethoden voor tweedejaarsstudenten Biomedische Wetenschappen (BMW). De studenten zijn de kinineconcentratie in tonic aan het bepalen via twee verschillende meetmethodes.

Wat is er bijzonder aan deze werkplek ?
Het bijzondere aan deze werkplek is dat dit mijn eerste practicum is in het nieuwe Koningsbergergebouw. Vorig jaar zaten we midden in de vertraagde sloop van het oude Wentgebouw, hadden we last van brokstukken beton die op het dak vielen en elektriciteit die uitviel, en nu kan ik genieten van het prachtige uitzicht op Amelisweerd in een splinternieuw lab.

Tags: de werkplek