De computerkelder van Dennis Hofman

Dennis Hofman is coördinator labfaciliteiten. Zijn werk loopt van het inbouwen van hardware in computers tot het meelopen met een breinstimulatielab, en alles ertussenin.

Wie ben je en wat doe je?
"Mijn naam is Dennis Hofman, en ben werkzaam als coördinator labfaciliteiten voor de faculteit Sociale Wetenschappen (FSW).

"De FSW is een faculteit met een grote diversiteit aan onderzoeksrichtingen en -methoden, wat de ondersteuning daarvan een leuke uitdaging maakt . Zo kan ik me het ene moment druk maken over de kwaliteit van onze videoserver en kijk ik even later mee met een EEG-meting.

"Daarnaast ben ik (mede)verantwoordelijk voor het vormgeven van nieuwe opstellingen, het overleggen met ITS over het inrichten van de IT infrastructuur en het accommoderen van nieuwe groepen in de experimentele labs.

Als ik dan nog ruimte heb, probeer ik zelf ook nog een steentje bij te dragen aan het onderzoek door een tweetal aio-projecten mede te begeleiden en faciliteer ik ons breinstimulatielab."

Waar is deze werkplek?
"Mijn werkplek is in de kelder van het Langeveldgebouw, dichtbij onze labvoorzieningen die gesitueerd zijn op Langeveld 0."

Wat ben je aan het doen?
"Op het moment zijn we bezig met de vervanging van een aanzienlijk deel van de 'experimenteercomputers'.

"Een deel daarvan vraagt om hardware met bepaalde specificaties, die we af en toe zelf inbouwen.  Hier toevallig niet, uit deze machine moest een harddisk komen die de backup van een gecrashte machine moest verzorgen.

Ondersteuning van onderwijs en onderzoek blijft toch maatwerk, met dito oplossingen."

Tags: de werkplek