De ballonnen van Maloe Jansen

Wie ben je en wat doe je?
“Mijn naam is Maloe Jansen en ik ben projectleider Bachelor Open Dagen binnen het Marketingteam van de Universitaire Bestuursdienst (UBD). Hier houd ik me bezig met evenementenorganisatie en marketing richting de studiekiezer. Sinds kort maak ik ook filmpjes en foto's voor de social media-kanalen van de UU.”

Waar speelt jouw werkplek zich af?
“Voornamelijk in het Bestuursgebouw in het Utrecht Science Park, in de marketingkamer vol leuke collega's. Maar voor onze social media ben ik soms ook in andere universiteitsgebouwen en in de binnenstad te vinden. Misschien heb je me weleens voorbij zien komen op een Story op onze Instagram of op een foto op de Facebookpagina  van de universiteit. Hier zijn we namelijk steeds actiever en ik draag hier ook mijn steentje aan bij. Vandaag ging ik met een collega de stad in met deze ballonnen. Houd de komende weken Facebook en Instagram in de gaten om te zien waarom!”

Wat wil je bereiken met jouw werk?
“Studiekiezers van de juiste informatie voorzien en ervoor zorgen dat zij hier met plezier gaan studeren. Door als universiteit ook steeds meer op het visuele in te spelen, hoop ik dat we de scholier nog beter aan kunnen spreken. We zijn nu bijvoorbeeld bezig met een pilot voor Snapchat. Hierbij nemen huidige studenten je -aan de hand van korte filmpjes en foto's- iedere dag mee voor een kijkje in het leven van een UU-student. Super leuk natuurlijk! En zo zijn er nog meer plannen in progress.”