De moustachetische Snorrenborrel van USVV Odysseus '91

Eenmaal, andermaal, verkocht! De ene na de andere snor werd geveild tijdens de moustachetische Snorrenborrel van de Utrechtse Studenten Voetbal Vereniging (USVV) Odysseus ’91 afgelopen zaterdag in Café Rex.

Esmée Mangoensoewito, secretaris USVV Odysseus '91: "Op de foto zie je de pas afgestudeerde UU'er Saskia en UU-student Bas Bos (beide ook van de commissie) in actie als veilingmeesters bij de Snorrenborrel. Op het podium staat ook een aantal leden die de hele maand hun snor hebben laten staan en daar geld voor opgehaald hebben."

"Op deze avond werden de snorren geveild. Wie het hoogste bod had, mocht de snor bij die persoon afscheren. Zo wordt er op een ludieke manier aandacht gevraagd voor de gezondheid van de man. We doen dit nu al een aantal jaar, maar nog nooit was het succes zo groot.  Ter illustratie: vorig jaar werd er 1600 euro opgehaald. Dit jaar was er alleen al online, voorafgaand aan de borrel, 1700 euro opgehaald."

Movember
Movember is een jaarlijks terugkerend evenement om aandacht te vragen voor de gezondheid van de man. Dit doet de stichting Movember Foundation door mannen te vragen gedurende de maand november hun snor laten staan om zo aandacht te vragen en fondsen te werven voor het goede doel.