Met het UU-kamerkoor in de huiskamer van de Sagrada Familia

Instagram@uscantorij

Elisabeth is zes jaar geleden naar Utrecht gekomen voor haar bachelor Taalwetenschap aan de UU. Ze woont nog steeds in Utrecht maar volgt inmiddels de master Brain & Cognitive Sciences aan de Universiteit van Amsterdam.

Elisabeth: "Drie jaar geleden ben ik bij de Utrechtse Studenten Cantorij (USCantorij) gekomen. Ik zong al en zocht weer een goed kamerkoor. Daarna ben ik er nooit meer weggegaan.

In ons koor hebben we meestal acht stemmen en ik ben mezzosopraan. We zingen klassiek uit eigenlijk alle periodes van Renaissance tot Barok en 21e eeuw tot nu. Er worden vaak nieuwe composities voor ons geschreven. We vinden het leuk om op hoog niveau muziek te maken, maar zijn na de repetities ook altijd te vinden in de bar van Parnassos.

Deze foto is gemaakt tijdens onze tournee naar Catalonië afgelopen augustus. We hebben toen een concert van 20 minuten gegeven in de Sagrada Familia voor de rondlopende bezoekers. We doen drie programma's per jaar en in december zijn de concerten van het programma waaraan we nu repeteren: I've heard an organ talk, in combinatie met een orgel dus."