UU-student Amber doet mee aan de Singelloop

Amber (21) woont in Utrecht en zit momenteel in het derde jaar van haar studie Informatica aan de Universiteit Utrecht. Naast haar studie is ze actief bij Studievereniging Sticky. Afgelopen zondag liep ze samen met haar vriend Martijn en haar nichtje Floor de 5 kilometer van de Singelloop.

Amber: "Aan het begin van dit jaar heeft mijn vriend me overgehaald om mij in te schrijven voor de Singelloop, dus toen de inschrijvingen opengingen hebben wij ons dan ook meteen ingeschreven. Vorig jaar heb ik best een zwaar jaar gehad en de singelloop vond ik een goede manier om mijzelf te bewijzen. Hiervoor heb ik nooit verder gerend dan voor een bus of trein. Het trainen voor deze 5 kilometer was dan ook een grote uitdaging. Later in het jaar raakte mijn nichtje ook gemotiveerd. Ik heb haar kunnen overhalen om ook mee te rennen. En zo hebben we uiteindelijk met z'n drieën de 5 kilometer gelopen."

"Het was zondag een perfecte dag om aan de loop mee te doen. Het was niet te warm en de zon scheen. Met de 5 km ren je een mooi rondje door het centrum van Utrecht. Waar je normaal fietst of met de bus rijdt, ren je nu opeens over wegen en busbanen door het centrum. Dit was echt een mooie en speciale ervaring die ik iedereen aanraad een keer mee te maken."

"De laatste 2 kilometer waren best zwaar maar als je dan eenmaal het bord ziet waarop staat dat je nog 500 meter moet, krijg je zo'n positief gevoel. Over de finish lopen geeft dan ook echt een onbeschrijfbaar gevoel. Dat heb ik toch maar even gedaan."

A post shared by DUB (@dubnieuws) on Oct 9, 2018 at 12:30am PDT