Twaalf studenten maken kans op Student Research Award

Twaalf Utrechtse studenten en drie studenten van het University College Roosevelt op woensdag 26 november zijn geselecteerd voor de jaarlijkse Student Research Conference en maken kans uitgeroepen te worden tot beste bacheloronderzoek van Nederland.

Een beoordelingscommissie bestaande uit wetenschappelijke experts, heeft uit de inzendingen van studenten van Nederlandse en Vlaamse universiteiten en hogescholen in totaal 68 bacheloronderzoeken geselecteerd voor een workshop- of een posterpresentatie. Daarvan zijn twaalf Utrechtse inzendingen en drie studenten komen van het aan de UU verbonden University College Roosevelt.

Het beste bacheloronderzoek van Nederland en Vlaanderen wordt door een jury van hoogleraren beloond met de Student Research Award (€1.500). Daarnaast wordt een ‘Honourable Mention’ (€1.000) voor de tweede plaats uitgereikt en een publieksprijs voor de beste poster (€ 500).

In 2013 won de Utrechtse student Christine Verbeke de Award.