UU-team tweede bij Universiteitsstrijd Business

Bij de finale van de landelijke Universiteitsstrijd Business, die afgelopen vrijdag plaatsvond, haalde het team van de UU de tweede plaats. Team Leiden werd derde en het team van de Universiteit Maastricht won de strijd.

De Universiteitsstrijd is een landelijke wedstrijd, waarbij studenten van verschillende universiteiten zich aan kunnen melden, om het in teamverband tegen elkaar op te nemen. De opdracht(en) die de teams op de finaledag uitvoeren, worden beoordeeld door een vakjury, bestaande uit bedrijven in de sector. Voor de Business strijd waren dit onder andere NS, DSM en Pon. Er is ook een wedstrijd voor rechten.

De tweede editie van de Universiteitsstrijd Business vond plaats in de Amsterdamse Business School en in totaal streden 13 teams om de eerste plaats. Team Utrecht bestond uit Suzanne Kuiper, Job Achterkamp, Rosa Litjens, Vincent Nuijten en Kester Brons. Deze vijf studenten moesten op de finaledag een case oplossen, die door de vakjury werd beoordeeld.

De studenten waren geselecteerd om de UU te vertegenwoordigen op basis van onder andere de indruk die zij achterlieten tijdens de netwerkronde, hun gemiddelde cijfer, behaalde studiepunten, CV en internationale leerervaring.

Team Utrecht ging zonder prijzenpakket naar huis, maar heeft wel de kans gekregen zich aan de bedrijven te laten zien. Zo ging het team in aanloop naar de finaledag al langs bij de verschillende partnerbedrijven voor trainingen.

De volgende universiteitsstrijd is die van Rechten, deze gaat 2 februari van start.