Überranzig studentenhuis IBB 59 door naar finale

De keuken van IBB 59. Bron: Facebookpagina IBB 59.

Studentenhuis IBB 59 is door naar de finale van de Studentenhuis van het Jaar-verkiezing. Volgens de jury was de keuken en woonkamer überranzig en het toilet ‘te doen’, maar dat weerhield stemmers er niet van op het Utrechtse studentenhuis te stemmen.

Op 19 mei werd het huis geïnspecteerd door een jury. Naast de überranzige keuken en woonkamer, ontdekte de jury vijf stuks bedorven groente in de koelkast. Ook werd een flinke voorraad volle en lege bierkratten aangetroffen. Daarnaast waren er opvallend veel fruitvliegjes, misschien doordat het aanwezige fruit meestal over datum was.

Niet de jury, maar online stemmers bepaalden wie er door gingen naar de finale. IBB 59 kreeg de meeste stemmen in de halve finale en neemt in het finale op tegen TED’s place uit Maastricht en Huize de Vries uit Eindhoven.

Ook in de media is er inmiddels volop aandacht voor IBB 59. Radio M Utrecht bracht maandag een bezoekje aan het studentenhuis, wat deze keer redelijk opgeruimd was vanwege een inspectie van studentenhuisvester SSH. Toch vond de reporter een rotte prei in de koelkast, tot hilariteit van de bewoners.

Er kan nu weer gestemd worden voor de finale. De bewoners hopen naast winkeltegoeden bij Mediamarkt en SmartStudentDeals vooral het jaar lang gratis pizza eten binnen te slepen. Volg het verloop van de finale via de website van de verkiezing en op de Facebook-pagina van het studentenhuis.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));