Actie 'Win een Kamer' loopt nog tot 1 september

Eerstejaars die een kamer zoeken kunnen nog tot 1 september meedoen aan de wedstrijd van DUB en studentenhuisvester SSH. De winnaar krijgt vanaf oktober een kamer in het nieuwe complex De Sterren.

Tijdens de UIT-week zijn DUB en de SSH een actie gestart om één student blij te maken met een nieuwe kamer. Studenten moeten zich inschrijven bij de SSH, DUB liken op Facebook en een motivatie geven waarom zij in De Sterren zouden willen wonen. Die motivatie kan op papier, in beeld of geluid. De informatie moet je voor 1 september sturen naar dubprijsvraag@uu.nl

In Utrecht is het moeilijk een betaalbare kamer te vinden. Studentenhuisvester SSH beheert een derde van alle kamers in de Domstad en omgeving. Wie zich bij de SSH inschrijft, moet nu gemiddeld 14 maanden wachten op een ruimte. De wachttijd verschilt per complex, hoe populairder de kamers hoe langer de wachttijd.

De kamer die DUB en SSH weggeven, vind je in het nieuwe complex De Sterren dat in het voormalige Utrechtse Provinciehuis is gevestigd. Het complex ligt tussen de stad en De Uithof in. In augustus zijn de eerste studenten daar gaan wonen.

Onze kamer ligt in het onderdeel Schorpioen. . Het adres van de kamer is Pythagoraslaan 111, kamer 10. De kamer is 15 vierkante meter groot en kost 390,75 euro per maand. Dit bedrag is inclusief elektriciteit, verwarming, water, internet, kabel, inboedelverzekering, glasfonds, servicecontract en verschillende heffingen en belastingen van de gemeente Utrecht.

Je krijgt een zogenaamd campuscontract. Dat betekent dat je een jaar nadat je gestopt bent met studeren, de kamer moet verlaten. Je hoeft niet te hospiteren.