Antwoorden en winnaars van de grote Ublad quiz

De oude verhalen uit het Ublad kunnen nog altijd actueel zijn. Dat bleek wel uit de vragen die de DUBredactie selecteerde voor de grote Ublad quiz uit het digitale archief van het Ublad. Discussies over studentenverenigingen en kennismakingstijd keren regelmatig terug, had de universiteit eerder te maken met actievoerders die willen dat de UU niet samenwerken met Shell, is de roep om meer diversiteit nu niet nieuws en klaagden studenten ook vroeger over de kwaliteit van het onderwijs.

Het aantal deelnemers was groot. Gemiddeld had tachtig procent de quiz foutloos ingevuld. De meest lastige vraag bleek de laatste. SIFE, de voorloper van Enactus, is een studentenorganisatie met sociale ondernemers op het gebied van onderwijs, hoewel ze dus ook activiteiten in ontwikkelingslanden hebben. Ook werd regelmatig de koning van Zweden genoemd als eredoctor. Maar het was toch echt koning Juan Carlos van Spanje.

Uit de goede inzendingen kozen we drie winnaars: Yvette Boer, Julius Itjeshorst en Menno Rasch. Zij ontvangen het DUB verrassingspakket, bestaande uit een DUB-powerbank, een DUB-dopper, een DUB-mok, een boek over de geschiedenis van het Ublad, een 3Hoogboek, een boek van Niels Bongers, een boek over de geschiedenis van Geneeskunde, een speciale fles DUB-wijn en een door Unigear beschikbaar gesteld T-shirt met uitspraken van Johanna Westerdijk.