Beruchte huisbaas Vloet vrij op borgtocht

Wim Vloet in een video van De Nieuwe Utrechter uit 2011.

De van geweld en bedreiging beschuldigde Utrechtse huisbaas Wim Vloet mag de gevangenis verlaten in afwachting van zijn berechting.

Afgelopen vrijdag mocht Vloet van de rechtbank het huis van bewaring verlaten. De borgsom werd vastgesteld op 50.000 euro.

De 77-jarige Vloet is eigenaar van zo'n twintig panden in Utrecht. Hij werd eerder deze maand gearresteerd op beschuldiging van een reeks mishandelingen, beledigingen, bedreigingen en het schenden van het briefgeheim. Aanstaande donderdag moet Vloet voor de strafrechter verschijnen.

Vloet heeft lang de juridische dans weten te ontspringen, maar nu lijkt het net rond de huisbaas zich te sluiten, schrijft De Volkskrant vandaag. Naast bovenstaande strafrechtzaak heeft de gemeente deze maand 23 zaken tegen hem voor de bestuursrechter gebracht. Het gaat daarbij om onder meer om achterstallig onderhoud en het niet betalen van aanschrijvingen bij elf van zijn panden.

Tags: huisbaas