De Woolloomooloo mag weer open van brandweer en politie

Het USC wil de Woo op donderdag 8 oktober weer openen. Dan organiseert het corps een driedaags feest genaamd Ancient Party. Dit is een still uit de aftermovie van de Ancient Party in 2013.

Studentendiscotheek Woolloomooloo gaat op 8 oktober weer open, drie maanden nadat een jongen door verdrukking gewond raakte bij de ingang van de club. Een veiligheidsplan moet nieuwe incidenten voorkomen.

Het Utrechtsch Studenten Corps (USC), eigenaar van de Woo, laat op de eigen site weten “verheugd” te zijn dat het nieuwe veiligheidsplan van de club goedgekeurd is door politie en brandweer. Er worden aanpassingen aangebracht die moeten voorkomen dat bezoekers in de knel raken.

Bij een introductiefeest in augustus ontstond door drukte paniek bij de ingang van de Woo. Een 19-jarige man uit Bunnik viel en brak zijn oogkas. Enkele andere gasten raakten in de verdrukking en moesten met ademhalingsproblemen door ambulancepersoneel worden behandeld. De club werd daarna gesloten en moest op last van de gemeente een beter veiligheidsplan inleveren.

Besloten is dat er niet meer gerookt mag worden voor de deur van de Woo. “Op die manier is het rustiger in de steeg bij de ingang”, zegt USC-voorzitter Robin Lokerman tegen het AD/Utrechts Nieuwsblad. Het corps laat een rookruimte in het pand bouwen.

Het USC wil de Woo op donderdag 8 oktober weer openen. Dan organiseert het corps een driedaags feest genaamd Ancient Party. Afgelopen week werd het thema van het feest bekend gemaakt in onderstaande video.