Delftse studenten bieden universiteit te koop aan

In protest tegen de bezuinigingen op de basisbeurs zetten studenten van de TU Delft hun universiteit te koop. Vanaf gisteravond hangen overal op de campus makelaarsbordjes.

Actievoerders van de Delftse studentenvakbond VSSD vragen hiermee aandacht voor bètastudenten. De bezuinigingen op de studiefinanciering en ov-jaarkaart zullen hen harder treffen dan andere studenten, menen ze. Hun opleiding duurt een jaar langer dan andere opleidingen en is ook zwaarder.

“Op deze manier blijven er  geen ingenieurs meer over”, zegt voorzitter Bas Vollebregt van VSSD. “Als het kabinet bruggen wil slaan kan dat niet zonder ingenieurs.”

Behalve de makelaarsbordjes zal er een spandoek aan de aula hangen. “Misschien lukt het ook om lichtletters onder het logo van de TU Delft te projecteren, zodat je zelfs vanaf de snelweg kunt zien dat de universiteit te koop staat.”

De universiteit is te koop tegen elk aannemelijk bod. “Want op deze manier komen er helemaal geen bètastudenten meer”, voorspelt Vollebregt.