Docenten van het jaar gaan dj'en tijdens Nacht van de Professoren

Op maandag 20 april draaien docenten van de UU en de HU hun favoriete plaatjes tijdens de Nacht van de Professoren.

Een goed college geven kunnen docenten van jaar Ignace Hooge (Psychologie) en Marijke Hoogendoorn-Uitslag (Diergeneeskunde) wel. Maar of ze goed kunnen dj'en? Dat is op 20 april te horen ztijdens de tweede editie van de Nacht van de Professoren.

De Nacht van de Professoren is een initiatief van de Utrechtse studentenunie VIDIUS. Tijdens de avond mogen docenten plaatjes draaien en worden awards uitgereikt aan de beste (student)bestuurder en beste medezeggenschapper van het jaar, die op basis van internetverkiezingen gekozen worden (stemmen kan hier en hier).

Naast Hooge en Hoogendoorn-Uitslag zijn er dj-optredens van Jan Bogerd (lid van het college van bestuur van de Hogeschool Utrecht), Erik Puik (Lector Microsysteem Technologie aan de HU) en Ali Karatas, promovendus bij het Departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap van de UU. De plaatjesdraaiers krijgen tijdens de avonden ondersteuning van professionele dj's.

Psychologiedocent Ignace Hooge liet onlangs in een interview weten dat hij van de harde gitaren is. "Hardrock en metal vind ik fantastisch", zei hij tegen DUB. Wat we van Diergeneeskundedocent Marijke Hoogendoorn-Uitslag kunnen verwachten is onduidelijk. Misschien iets van The Animals?

De Nacht van de Professoren begint om 22.00 uur in EKKO. Kaarten (4 euro) zijn online en bij sommige studieverenigingen te koop.

Bij de vorige Nacht van de Professoren draaide onder meer hoogleraar Bestuurs- en Organisatiewetenschap Paul Boselie plaatjes. Bekijk hieronder ons videoverslag van die nacht.