DUB komt met themapagina over cultuur en sport

De site van DUB is vernieuwd. De homepage is overzichtelijker geworden en er is een nieuwe themapagina over cultuur en sport.

Het Utrechtse culturele leven bloeit als nimmer te voor, zowel binnen als buiten de universiteit. Zo participeert de universiteit in tal van culturele festivals, zoals de Vrede van Utrecht, deBeschaving en de culturele zondagen. Culturele verenigingen van studenten laten zich regelmatig zien in de stad, zoals de USKO dit voorjaar.

Ook op het gebied van sport is de universiteit actief. Zo heeft de UU een rol gespeeld bij de European Youth Olympic Festival (EYOF) in juni en subsidieert het wielerronde de Ronde van Midden-Nederland. Ook heeft de universiteit een speciaal topsportbeleid en een universitair sportcentrum waar 70 sporten worden aangeboden en 30 studentensportverenigingen actief zijn.

Reden voor DUB om artikelen over cultuur en sport samen te voegen op een nieuwe themapagina. Hier vind je recensies van culturele evenementen, gemaakt in samenwerking met de Utrechtse sapsite, blogs van sportverenigingen, speciale uittips van het Utrechts Uitburo en minstens elke twee weken een prijsvraag. Studenten en medewerkers die zelf een cultuurervaring willen delen, kunnen hun recensie naar de redactie sturen. Elke vrijdag publiceren we een bijzondere actiefoto.

Op de homepage is de vormgeving van de site verbeterd. Je vindt nu makkelijker welke artikelen het laatst zijn verschenen. Bovendien zijn columns, blogs en opinies samengevoegd. Heb je commentaar, adviezen of blijkt er iets niet te werken, meldt het dan de redactie.