Faculteit REBO hofleverancier kandidatenlijst U-raad

De vier hoogst geplaatste kandidaten van Partij voor de Utrechtse Student. Drie van deze kandidaten doen een REBO-studie.

Ruim 30 procent van de nieuwe kandidaten voor de Universiteitsraad komt van de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie (REBO).

Al jaren zijn de REBO-studenten het sterkst vertegenwoordigd in de U-raad. En dat zal aankomend studiejaar niet anders zijn. Maar liefst 18 van de 58 nieuwe kandidaten voor de universiteitsraad doen namelijk een REBO-studie. Bovendien staan er veel REBO-studenten op de meest verkiesbare plekken, vooral bij de Partij voor de Utrechtse Student.

Ook Geesteswetenschappen is met twaalf kandidaten prominent aanwezig op de kandidatenlijst. Bètawetenschappen (zeven kandidaten) en Sociale Wetenschappen (negen) leveren gezien de omvang van hun studentenpopulatie dan weer relatief weinig kandidaten.

Lijsttrekker bij Lijst VUUR is de 24-jarige economiestudent Maurid Darwish. Bij concurrent PvdUS voert de 21-jarige Fleur Diepstraten (Rechtsgeleerdheid & Milieu- maatschappijwetenschappen) de lijst aan.

Momenteel heeft Lijst VUUR zeven zetels in de U-raad. De andere vijf studentraadsleden zijn van PvdUS-huize. De verkiezingen voor de U-raad vinden plaats van maandag 9 tot en met woensdag 11 mei.