Festival De Beschaving verlaagt ticketprijs met 15 euro

De entreeprijs voor festival De Beschaving is fors verlaagd. Reden volgens de organisatie: potentiële bezoekers vonden de ticketprijs te hoog.

De prijs voor het festival op zaterdag 30 juni is verlaagd van 37,50 euro naar 22,50 euro. Bezoekers die eerder een duurder ticket hebben gekocht, krijgen 15 euro aan consumptiebonnen.

BREAKING NEWS: deBeschaving verlaagt ticketprijs met 15,- #fdb12 http://t.co/ZHkVBmi0

Mon May 21 15:11:17 +0000 2012 from TweetDeck

deBeschaving

@deBeschaving

deBeschaving

Diverse bezoekers lieten weten dat de ticketprijs te hoog was, meldt festivaldirecteur Andre Baars in een persbericht. "De Beschaving luistert naar haar publiek en verlaagt de ticketprijs om zo een toegankelijk festival op een bijzondere locatie voor een breed publiek te garanderen".

Onduidelijk is of tegenvallende kaartverkoop een reden was om de prijs te verlagen. Vorig jaar werden op het laatste moment veel kaarten weggegeven omdat het festival niet uitverkocht raakte. Op Twitter meldt de organisatie dat er op dit moment al meer kaarten dan vorig jaar verkocht zijn.

Het festival wordt net als vorig jaar in samenwerking met onder meer de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en het UMC Utrecht georganiseerd. Naast muziek (o.a. de Britse band Blood Red Shoes en singer-songwriter Case Mayfield) is er ook aandacht voor wetenschap, theater, kunst, augmented reality-gaming, natuur en installaties.