FSW-assessor en AEGEE-voorzitter vallen in de prijzen

Links op de foto: AEGEE-voorzitter Tessa Speelman. Rechts: Carlien Ostermeier, assessor bij Sociale Wetenschappen.

Carlien Ostermeier, assessor bij de faculteit Sociale Wetenschappen, is dinsdagavond verkozen tot beste medezeggenschapper van het jaar. AEGEE-voorzitter Tessa Speelman werd gekroond tot beste studentbestuurder van Utrecht.

De prijzen werd gisteren uitgereikt tijdens de Nacht van de Professoren in de Woolloomooloo. Tijdens die avond draaiden docenten hun favoriete plaatjes en werden de jaarlijkse VIDIUS Awards uitgereikt.

Carlien Ostermeier werd bij de prijsuitreiking omschreven als iemand die “altijd vrolijk is” en inspireert met creativiteit en positiviteit. “Met vernieuwende oplossingen weet ze de medezeggenschap naar een hoger niveau te tillen.”

Tessa Speelman werd geroemd om haar “tomeloze inzet” waardoor de sfeer in het bestuur uitstekend blijft. Ook zou ze een “sterke leider” zijn die haar “volledige hart en ziel in de vereniging stopt”, zelfs als ze ziek of enorm druk is.

In de categorie beste medezeggenschapper waren ook Lola Jansen (Opleidingscommissie Wijsbegeerte), Stefan Postulart (Faculteitsraad Educatie, Hogeschool Utrecht) en Miny Rajiv (Universiteitsraad) genomineerd. Voor de categorie beste studentbestuurder waren Marloes Biel (FUF), Lisa Kops (STUdance) en Joëlle Lufueni (OSHU) in de running. De afgelopen weken kon op de website van VIDIUS gestemd worden om de winnaars te bepalen.

Foto’s van de Nacht van de Professoren staan op Facebook: