Het Nederlandse Studenten Orkest voor het eerst in TivoliVredenburg

Na drie jaar afwezigheid treedt het Nederlands Studenten Orkest weer op in Utrecht. Op 11 februari staat het orkest in het nieuwe TivoliVredenburg.

Tachtig muzikanten spelen op die dag het stuk White Heat van David Dramm. Zestien Utrechtse studenten doen mee.

Het Nederlands Studenten Orkest bestaat elk jaar uit zo'n honderd studenten met een passie voor klassieke muziek, Deze studenten hebben na audities een plek bemachtigd in het orkest. Dit jaar geven de studenten elf concerten in Nederland. Daarna volgt een buitenlandtournee naar Dublin.

Het orkest bestaat al meer dan zestig jaar; het werd opgericht in 1952. En nog steeds trekken de studenten volle zalen. De studenten moeten er wel wat voor over hebben: ze onderbreken hun studie om hun muzikale talenten te laten zien.

Student Geneeskunde Rogier zette zijn studie een maand aan de kant voor de liefde voor klassieke muziek. “Het is geweldig om op zulk hoog niveau muziek te kunnen maken met een gerenommeerde dirigent en een jonge solist. Dat ik dan ook nog mag optreden in TivoliVredenburg is echt fantastisch, het voelt als een thuiswedstrijd!”

Voor kaarten voor dit concert op 11 februari 2015 kun je terecht bij de kassa van TivoliVredenburg.