IBB-bewoner beschoten

Een 25-jarige bewoner van het IBB-complex is maandagmiddag beschoten in zijn studentenkamer. Hij raakte daarbij licht gewond.

De student zat ’s middags om half vijf op zijn kamer toen hij getroffen werd door een kogel. Volgens het AD, die de student gesproken heeft, had hij buiten iemand zien lopen met – naar het liet aanzien – een speelgoedpistool. Kort daarna hoorde de student een knal en voelde hij een pijnscheut in zijn schouder, vervolgt het artikel. In zijn raam zit dan een grote ster en de schouder van man bloedt hevig.

De student, die volgens het AD uit veiligheidsoverwegingen anoniem wil blijven, kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar het IBB terugkeren. De politie heeft de zaak in onderzoek. Onbekend is nog wie er heeft geschoten en waarom. Maandag werd de buurt afgezet. De politie onderzocht specifiek het woonwagenkamp tegenover het IBB. Volgens de politie is het schot mogelijk vanuit die richting gelost.