iWhisper wint UtrechtInc Award

Rechts Mirte Gosker van iWhisper.

Het bedrijfje iWhisper is winnaar van de UtrechtInc Award 2013, een ondernemersprijs voor startups uit de regio Utrecht.

iWhisper troefde donderdag in de finale vier andere genomineerde startersbedrijven af. Na een korte presentatie van de vijf finalisten, besloot de jury de prijs te geven aan iWhisper, dat audiotour-apps maakt voor de cultuur- en toerismesector.

"Een duidelijk product, een duidelijke markt, een duidelijke focus en duidelijk herkenbare klanten", zei juryvoorzitter Floris Croon achteraf in een videointerview over de winnaar. Maar hij liet ook doorschemeren dat het algemene niveau van de finalisten niet heel hoog was.

iWhisper ontvangt een prijsbedrag van 2500 euro. De prijs werd donderdagavond uitgereikt in de Boothzaal van de UB Uithof. De publieksprijs ging donderdag ook naar iWhisper. Het publiek kon meestemmen door een video van finalisten te 'liken' op de Facebook-pagina van UtrechtInc.

Bekijk hieronder een interview met Mirte Gosker van iWhisper:

In 2012 won Spotmeister, een location-based quiz voor op je mobiele telefoon, de UtrechtInc Award. Een jaar eerder greep Marjolein Theunissen de hoofdprijs met met haar idee voor een virtuele winkelstraat voor kunstenaars.

UtrechtInc is een samenwerkingsverband van de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht, het UMC Utrecht, Rabobank Utrecht, de gemeente Utrecht en de provincie Utrecht.

Jonge bedrijfjes, vaak van net afgestudeerde studenten, kunnen zich vestigen in een van de gebouwen van UtrechtInc en krijgen ondersteuning. Site2Mobile, het bedrijf dat de mobiele site van DUB maakte, is zo'n bedrijf.

Tags: utrecht inc.