Juridische bieb in wording

De toekomstige juridische bibliotheek die gehuisvest wordt in de UB Binnenstad, foto Hans van Leeuwen

Het deel van de Universitaire Bibliotheek in de binnenstad waar de collectie uit de Juridische Bibliotheek naar toe verhuist, nadert zijn voltooiing. Vanaf 23 juli kunnen de juristen hier hun boeken lenen.

De Juridische Bibliotheek is nu gehuisvest aan het Hoogt 13 en sluit de deuren op vrijdag 29 juni. Tijdens de zomer zal de collectie worden verhuisd. Op die manier hebben studenten er het minst last van is het idee. Op 23 juli gaat de nieuwe locatie open.

Het pand aan Hoogt 13, dat aan het rechtenpand op Janskerkhof vast zit, wordt verbouwd tot onderwijs- en studiecentrum voor het departement Rechten. Er komen moderne onderwijslokalen en studieplekken waar je solo of met een groep gebruik van kan maken. Ook komt het Studiepunt Rechten hier te zitten en het bestuur van de Rebo-faculteit dat nu nog gehuisvest is aan ’t Janskerkhof.

De renovatie van Hoogt 13 begint in 2013.