Mooi Weer Op Straat gekozen tot UITband 2015

De formatie Mooi Weer Op Straat is gisteren in Stairway to heaven gekozen tot UITband 2015. Ze hebben ook het nieuwe UITlied geschreven. De DJ’s Verse Prinsen hebben de UITDJ contest gewonnen.

Drie bands en drie DJ’s streden gisteravond in Stairway to heaven om de felbegeerde titel van UITband en UITDJ. Elke band en DJ kreeg een klein half uur om zich te presenteren. Een deskundige jury van mensen mocht uiteindelijk de knoop doorhakken. In de jury zaten Michiel Peeters (TivoliVredenburg), Friso Schnellen (Studentevent), Roderick Stoel (UIT 2015) en Jos Schmiegen (UITDJ 2014).

Zij kozen voor de band Mooi Weer Op Straat. Deze band bestaat uit vier studenten van de opleiding Docent Muziek van het Conservatorium. Zij spelen samen vooral op straat en verdienen zo een extra zakcentje. Op hun site staat dat ze ook de huisband zijn van het UVSV.

De jury prees hun performance en hun interactie met het publiek dat op de avond was afgekomen. Als UITband 2015 mogen ze  tijdens de UIT van 10 tot en met 13 augustus bij verschillende feesten optreden in TivoliVredenburg. Bovendien zal hun zelf geschreven UITlied Er op UIT voor en tijdens de UIT veelvuldig te horen zijn.

Als winnaars bij DJ’s kwam het duo Verse Prinsen uit de bus. Deze twee mannen kregen afgelopen jaar de smaak zo te pakken, dat ze zich met succes aanmelden als UITDJ. Zij zullen dus ook tijdens de UIT veelvuldig te horen. Bij de DJ’s was de concurrentie het grootst. Verse Prinsen wisten zich te plaatsen voor de finale met soundmix waarop via Facebook van de UIT gestemd kon worden.