Nagellakactie bètasecretaresses levert meer dan 400 euro op

Een trotse Floor (midden) en Olga (rechts) met cheque voor Stichting Semmy. Foto via Floor Werensteijn - Van Lee

Dinsdag en woensdag zaten Floor Werensteijn – Van Lee en Olga Sobrino Gutierrez bij de ingang van het Buys Ballot-gebouw om studenten en medewerkers voor drie euro van nagellak te voorzien. De opbrengst was bedoeld voor de Stichting Semmy die onderzoek naar hersenstamkanker bij kinderen financiert. De twee secretaresses waren in actie gekomen na het overlijden van Tijn, het zesjarige jongetje dat furore maakte met zijn nagellakchallenge tijdens Serious Request en zelf hersenstamkanker had.

“We zijn enorm trots”, zegt Floor Werensteijn – Van Lee. “We besloten maandag pas om dit te doen, toen moesten we dus nog voor publiciteit zorgen. De reacties waren echt heel positief en we hadden niet verwacht zoveel geld op te halen.”

Bij de pop up-store op het Centraal Station waar tot eind vorige week nog flesjes nagellak werden verkocht voor de actie LakdoorTijn, overhandigden Floor en Olga donderdagochtend Eric van Dijk van Stichting Semmy een grote cheque. De twee roepen iedereen die nog een donatie wil doen op om geld over te maken naar de stichting.

Ook zes medewerkers van Xerox, het bedrijf dat printers onderhoudt in het Buys Ballotgebouw, waren enthousiast over de actie en lieten hun pinken en duimen lakken.