Liefst winkel met pakketservice

Nieuwe huurder gezocht na vertrek Primera USP

Primera USP is gesloten, foto DUB

Op 21 juli heeft de Primera na bijna 20 jaar  haar deuren op het Utrecht Science Park (USP) gesloten. Eigenares Jacqueline moest stoppen om gezondheidsredenen. De Primera verkocht onder meer kantoor- en studieartikelen, tijdschriften, boeken en ansichtkaarten maar had ook een pakketservice van PostNL waar bewoners van De Uithof gebruik van konden maken.

De Universiteit Utrecht is sinds 25 juli nu op zoek naar een nieuwe huurder. Het liefst ziet de universiteit een Primera-achtige zaak terugkeren op het USP met een pakketservice die zo snel mogelijk de deuren wil openen.

In de advertentie op Funda Business staat dat minimaal 30 procent van de 92,5 vierkante meter vloeroppervlakte gebruikt moet worden om studie- en kantoormaterialen te verkopen en dat er een pakketservice beschikbaar moet zijn tijdens openingstijden. Er mogen geen rookwaren verkocht worden. Ook ziet de UU liever niet dat er eten of drinken wordt verkocht.

Pieter-Jan Vergouwen van Vastgoed & Campus hoopt dat er snel een gegadigde komt, maar zegt dat het in deze tijd moeilijk is om een winkel te openen nu steeds meer mensen online shoppen.  “We hopen dat er een iemand is die een Primera-achtige winkel hier wil openen, maar als er geen gegadigden zijn, dan moeten we verder kijken. Misschien komt horeca dan toch in aanmerking of misschien dat de universiteit de ruimte zelf gaat gebruiken.”

Servicepunt in UMCU
Het dichtstbijzijnde punt waar pakketjes ingeleverd kunnen worden, is in het UMC Utrecht. De verkoopster van Huffels Delicatessen zegt dat ze het in de vakantieperiode nog niet drukker heeft gekregen, maar verwacht dit wel zodra het studiejaar weer is begonnen. “Maar ik ben maar een klein servicepunt, en ik heb niet veel ruimte.” Op deze locatie kunnen alleen pakketjes worden verzonden.

In het UMC Utrecht (vanaf de hoofdingang richting Hijmans van de Berghgebouw) staat wel een wand met kluisjes van DHL waar pakketjes kunnen worden afgehaald. Dit heet ‘De Buren Afhaalcentrum’. “Post NL zou een dergelijke wand misschien ook kunnen maken voor het USP”, geeft de verkoopster van Huffels Delicatessen mee als tip voor PostNL.

Pakketkluisjes UMC Utrecht, foto DUB

De wand met kluisjes in het UMC Utrecht, foto DUB