Ook UU-medewerkers lakken nagels als Tijn

Bij de ingang van het gebouw zitten Olga Sobrino Gutierrez en Floor Werensteijn-Van Lee vandaag en morgen in de ochtend en tijdens de middagpauze klaar om de nagels van studenten en medewerkers van kleur te voorzien.

De secretariaatsmedewerkers van respectievelijk theoretische fysica en van het IMAU zeggen met de actie graag iets te willen doen voor kinderen met hersenstamkanker. Dat was de ziekte waar eind vorige week de zesjarige Tijn aan overleed. Tijn wist tijdens de actie Serious Request van 3 FM 2.5 miljoen euro in te zamelen door Nederland uit te dagen om mee te doen aan een nagellakchallenge.

Olga en Floor sluiten aan bij de vervolgactie Lak door Tijn waarvoor veel BN’ers zich de afgelopen maanden inzetten door potjes nagellak te verkopen. Die actie is inmiddels afgelopen en leverde 1.2 miljoen euro op voor de stichting Semmy die onderzoek naar hersenstamkanker stimuleert. Met het geld wordt een ‘robot’ gekocht die chemotherapie in de hersenen mogelijk maakt.

Je nagels laten lakken kost 3 euro, maar iedereen mag een donatie doen. Olga en Floor zijn dinsdag en woensdag aanwezig van 9.15 uur tot 10.30 uur en van 12.00 uur tot 13.30 uur.