Orca en Triton crowdsourcen voor loods in Vianen

Minimaal 15.000 euro. Dat bedrag willen de twee Utrechtse roeiverenigingen eind januari bij elkaar hebben voor een nieuwe loods in Vianen. Het Utrechtse deel van het Merwedekanaal wordt te benauwd.

Kort na de zomer werd bekend dat Orca en Triton vergevorderde plannen hebben om met de wedstrijdroeiers uit te wijken naar Vianen. Volgens de verenigingen kunnen de toproeiers door de drukte op het Merwedekanaal in Utrecht geen goede trainingen draaien.

Nu is het bijna zover. De twee verenigingen willen met een loods en vlotten neerstrijken op het Sluiseiland in Vianen. Daar zijn de omstandigheden naar de mening van de roeiers veel malen beter. “In de gemeente Vianen ligt de droom van iedere roeivereniging, een lang en breed kanaal met relatief weinig waterverkeer en goede mogelijkheden voor coaching”, staat prominent te lezen op de website roeieninvianen.nl.

Resten nog de kosten. In samenspraak met het alumnifonds van de universiteit besloten de twee verenigingen een crowdsourceactie te beginnen. Het doel is om voor eind januari 15.000 euro te verzamelen. Vrijdagmiddag stond de teller op ruim 4400 euro, 29 procent van het streefbedrag.

Donaties kunnen variëren van 10 euro tot 1500 euro. Daar staan verschillende gunsten tegenover. Vanaf 100 euro word de naam van donateur op de loods vereeuwigd. Wie 1500 euro schenkt mag zich partner van het project Roeien in Vianen noemen en eigen wensen op tafel leggen.

Wil je Orca en Triton steunen klik dan hier

Tags: roeien | orca | triton | vianen