Rabobank geeft ton voor cultuur aan UU

De cultuursector van de Universiteit Utrecht krijgt een aardige boost. Studium Generale, het Universiteitmuseum, Parnassos Cultuurcentrum en andere culturele programma’s van de universiteit krijgen 100.000 euro van de Rabobank Utrecht.

Collegevoorzitter Yvonne van Rooy en de directievoorzitter van de Rabobank Utrecht Rien Nagel, ondertekenden een tweejarig partnerschap. Elk jaar krijgt de Universiteit Utrecht 50.000 euro van de Rabobank Utrecht.  In de komende periode wordt gekeken hoe de samenwerking kan worden uitgebreid en waaraan het geld besteed zal worden.

Het Centrum voor Wetenschap en Cultuur (CWC) waar Studium Generale, het Universiteitsmuseum en Parnassos Cultuurcentrum onder vallen, is trots op de samenwerking. “Onze activiteiten en evenementen zijn op een breed publiek gericht en ook de Rabobank werkt al vele jaren samen met verschillende culturele partners om zo cultuur voor iedereen toegankelijk te maken”, zegt Monique Mourits, directeur van het CWC en het Universiteitsmuseum. De directie van de Rabobank geeft aan dat het CWC goed past bij de kernwaarden die de Rabobank hanteert. “Dichtbij, toonaangevend en betrokken”, aldus Nagel.

“Elk onderdeel van het CWC heeft profijt van de bijdrage”, zegt Mourits. De bijdrage wordt vooral gebruikt om bestaande projecten uit te breiden of te versterken. Als voorbeeld noemt Mourits de uitbreiding van de pilot gaming en nieuwe media in het Universiteitsmuseum Utrecht. “Maar het kan bijvoorbeeld ook een extra serie debatten zijn of een buitenlandse gast bij Studium Generale.”